Re: Životnost filament LED

Středa Duben 22 21:45:07 CEST 2020

Jé, 25W s velkým závitem nemůžu sehnat. Mám do stojací lampy u gauče
nějakou 410 lm CRI 95. Dá se ta patice nějak snadno rozebrat, abych ten
kond vyměnil? Jak tady proběhlo to schémátko
http://lednique.com/wp/wp-content/uploads/2017/11/Capacitor-dropper-lamp-1024x186.png
- a to tam opravdu není nějaký kond paralelně k těm ledkám? Ten je tam
poměrně zásadní pro životnost těch ledek. Pokud žárovku zapnete v maximu
napětí a sériový kond je vybitý, udělá to proudovou špičku a záleží na
tom, jak jsou ty ledky proudově dimenzované, kolik je jich v sérii a
jaký úbytek je na předřadných (ochranných) odporech. Je možné, že těmi
špičkami při zapnutí ledky postupně degradují, ledky obvykle nemají
velkou odolnost proti proudovým špičkám.
Paralelně k ledkám se obvykle dával nějaký elit. Ten by měl špičku při
zapnutí pochytat a zároveň omezit blikání. Žárovka, která odešla, ho
obvykle měla vyschlý. Proto jsem byl přesvědčený, že vyschnutí tohoto
elitu má za následek odcházení ledek. I když pokud je na kondu jen 50V,
asi ty špičky nebudou zas taková hrůza. Ale o to víc ta žárovka bude blikat.

Anděl