Re: Preco su hodnoty z radov Exx take divne, was: Kondenzátor jako usmernovac?

balu balu na k-net.fr
Pátek Duben 17 01:46:29 CEST 2020

Ahoj,

mne zase nie je jasne naco by to bolo dobre :-) Je jasne definovane
pravidlo, podla akeho sa hodnoty urcuju aj so standardnymi hodnotami
dokazes pokryt viacmenej vsetky aplikacie. Ako Jano spominal, s radou
E96 mas rozostupy hodnot okolo 1%, co je dostatocna granularita snad na
vsetky aplikacie. Podobnu granularitu dostanes aj pri pralelnom spojeni
uz len dvoch hodnot aj z nizsej rady.

50.00 Ohm je uplne zbytocnych. Ked si spocitas pomer stojatych vln pre
rozne hodnoty zatazovacej impedancie dostanes:

50.0R  PSV 1.000 RL -inf
49.9R  PSV 1.002 RL -60dB
51R    PSV 1.02  RL -40dB
47R    PSV 1.064 RL -30dB

Prvy pripad sa pouziva v cisto laboratornych metrologickych aplikaciach.

Hodnoty PSV pod 1.01 (<-40dB) sa dosahuju len v specialnych, ultra
drahych VF obvodoch, kde je dolezite napriklad minimalne skreslenie
pulzov intersymbolovou interferenciou. Garantujem ti, ze taky obvod
nikde okolo seba nemas a v zivote si ho ani nevidel. Prenosove vedenia s
touto kvalitou su jednotlive kusy, presne vysustruzenych a vylestenych
trubiek, bez spojov, konektorov a akejkolvek podpory vo vnutri.

S 51R sa dostavame na 1.02 (-40dB), co su velmi kvalitne VF obvody, s
takym si sa s velkou pravdepodobnostou v beznom zivote tiez zatial
nestretol. Odrazena napatova vlna ma uroven 1%, vykon 0.01%. Tuto
kvalitu dosahuju len najlepsie koaxialne vedenia vo forme semirigid
kablov, alebo velke hrubostenne koaxialne vedenia (vonkajsi aj vnutorny
vodic je zvarana trubka). Len malo konektorov ma tuto kvalitu, musia byt
extremne presne a su extremne drahe.

47R s PSV 1.05+ (-30dB) su uz bezne aplikacie. Pletene koaxialne kable
sa pohybuju niekde v tejto oblasti

Telekomunkacne aplikacie sa bezne pohybuju na urovni PSV 1.2 (-20dB), co
zdpoveda 41 Ohmom, t.j. 50 Ohm +/- 20%

Niekde okolo -20dB sa pohybuje tolerancia velmi kvalitnych ethernetovych
kablov (100 Ohm +/-15%).

Takze pre tvoj ethernetovy modul je uplne jedno ci pouzijes ako zataz
41, 56, 47, 51, 49.9, alebo 2x100 Ohmov.

b.