Re: Pájecí pasta z Číny ve "stříkačce" - pistole

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 16 17:58:28 CEST 2020

Velký dík za odpověď a za informace. :-)

Já jsem CNC dispensing nikdy nezprovoznil. Používal jsem to v ruce, a
pak jsem
už přešel na DIY šablony.
Ale v té ruce se mi jako optimální jevilo dát jehlu až na dotek, spustit
tlak
a přitom tu jehlu průběžně zvedat. Ale je fakt, že je to takový fofr a
tak malé
vzdálenosti, že je to neprůkazné. Kdežto u Vás to stroj stihne udělat přesně
tak, jak jste mu to nadiktoval.

Zajímavé je to nahřívání jen jehly. Já jsem to zvažoval i s ohřevem spodku
stříkačky, protože tam při větším tlaku docházelo k oddělení fluxu a pevné
části pasty. Ale zřejmě to máte správně Vy, protože nakonec hydraulický
odpor vzniká opravdu až v té jehle.
Inspiroval jste mě, udělám nějaké pokusy.

Někde na webu jsem viděl docela zajímavé nápady na podavače pro PnP,
tištěné na 3Dprn.
Od jednoduchých
https://hackaday.com/2019/01/06/modular-feeders-for-smd-component-tape/
po složitější https://hackaday.com/2020/01/23/a-ploopy-pick-and-place/ .
Nejvíc se mi líbila konstrukce, kde se ty zásobníky nacvakávaly na něco jako
DIN lištu a dalo se to ukládací hlavou posouvat. Ale tu teď nemůžu najít.

Ještě jednou díky za Vaše informace a inspiraci.

PL