Re: Pájecí pasta z Číny ve "stříkačce" - pistole

Ondřej Janovský ondrej.janovsky na alarex.cz
Čtvrtek Duben 16 16:45:13 CEST 2020

Já tomu říkám karanténa, ale byl jsem jen tři týdny doma, abych
neohrozil tchyni a naši malou. S virem jsem se nepotkal, pokud to nebyl
ten moribundus co mě uzemnil na přelomu ledna a února.
Rám byl hotový už dva roky, ale pohony a zbytek jsem kreslil, tisknul a
montoval teď. Toho zničeného plastu.

K řízení používám OpenPNP 1.0. Už je i verze 2.0, ale ta už nepodporuje
dispensing. Je to neskutečně vymazlený opensource. Bez tohoto sw. by to
byl nepoužitelný zgarb.

Kamera je potřeba, protože ani součástky nesedí v tom pásku přesně.
Pásky jsou uloženy do držáku a sloupnuta fólie. Nic se neposunuje, na to
nebyl čas.
Pásek se napozicuje otvorem k hraně a to stačí. Jednotlivé pásky se pak
dají nakalibrovat pomocí horní kamery a už to jede.
Dokonce se mi přisával vzduch a SMB pouzdra se po nabrání a cestě ke
kameře pootočila, přesto je to usadilo dobře.

Deska se po uložení do držáku nakalibruje tak, že vyberu kamerou střed
dvou součástek na protilehlých rozích (diagonála) a OpenPNP si dopočítá
rotaci desky.

U dispenseru se snažím držet 0.2 nad deskou a stojím v průběhu nanášení.

Fotka dispenseru na osazovačce. https://photos.app.goo.gl/R4YFvCe6KAowjCddA
Zatím nedorazilo tělísko na 24V, takže ještě nenanesena ani kapka. Ale
je vidět, že jsem vzal blok pro hotend 3D tiskárny, do něj epoxydem
vlepil jehlu a ohřívám jen to co je v jehle.
Výrazně se snížil nutný tlak k vytlačení.

Teď jdu připojit kompresor a zkusím pastovat za pokojové teploty.

Oja