Re: Pájecí pasta z Číny ve "stříkačce" - pistole

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 16 16:25:29 CEST 2020

Teda u Vás ta karanténa padla na úrodnou půdu. Ten koroňák Vám
vyloženě prospívá.
Doufám, že to, že je to jen karanténní projekt, byla básnická nadsázka.
Pokud ne a opravdu jste to celé spáchal za karanténu, tak to z toho
mám teda pěkný mindrák (a zřejmě nebudu sám).

K PnP: To srovnání polohy součástky kamerou je paráda.
Ale dotaz: vypozoroval jste prosím, že je to opravdu třeba? Dochází
při náběru opravdu k pootočení?

Jak prosím máte délkově referovanou polohu pásku se součástkama?
Ty podavače (aspoň na tom videu) vypadají hladké. Takže nemají nějaké
hroty , do kterých by zapadaly díry v pásku.
Nevidím tam ani žádný doraz, ke kterému by se případně ten pásek srovnal.
Nebo to jenom špatně vidím?

A SW je něco na bázi OpenPnP nebo je to vlastní tvorba?

K dispenseru: opět paráda. V tiskárně máte běžný tiskový firmware nebo
je  tam třeba něco jako přiohnuté GRBL?
A čím to prosím celé řídíte?

U CNC dispeseru je hodně důležité přesné úvodní sladění polohy. To děláte
kamerou nebo se spoléháte na ty namalované čáry?

Směrem dolů prosím najíždíte až na dotek? Neumím z toho videa odhadnout
přesnou sekvenci. Jestli dávkujete při současném pohybu nahoru, nebo jestli
najedete na dotek, trochu zvednete, nadávkujete a teprve pak odjedete
nahoru.
Případně jestli vůbec nejedete na dotek ale zůstanete v stát definované
výšce, kde spustíte dávkování.

A jak velký rozdíl jste prosím vypozoroval mezi pastou na pokojové teplotě
a pastou na 40C ? Já jsem tehdy taky ohřev zvažoval, ale pak jsem od toho
vždy ucuknul, protože jsem se bál výrazně rychlejšího vysychání pasty.
A protože se snažím dávkovat minimální možné množství (jako je to i na
profi deskách), tak mi jedna stříkačka vydrží strašně dlouho.

Díky za Vaše fotky a videa. A předem i za případné odpovědi.
Klobou dolů před Vaší prací.

PL