Re: komunikace mezi CPU na 6 metrů po kabelu.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 14 11:08:36 CEST 2020

[preposielam]

Ahoj,

mam len take cisto filozoficke poznamky.

Ako prve by som si premeral kapacitu a odpor toho UTP-kablu. Nie kazdy
kabel je vhodny a aspon tusite, kde je ten Vas pouzity.

Ako druhe by som porozmyslal nad riesenim napajania. Predstavte si, ze
na vystup 7805 pripojite 6m kabla a na jeho koniec date oscilator
16MHz, ktory navyse este modulujete povedzme 1,2kHz...

A za tretie ako riesit rozhranie 6m kabla a pin mikrokontrolera. V
podstate tam mate vzdy nejaky integrovany obvod napr. hc14 ci max485
alebo podobne. Takze ci date hc14 alebo max485 je otazka toho, co mate
v supliku. Dolezite su zase tie suciastky okolo, teda nejake to
prisposobenie kabla ku impedancii driveru, ochrany a podobne. Preto by
som volil nieco ako max485E - to E je dolezity detail. Nezabudnite na
napajanie.

Z technickych moznosti je este mozna realizacia a to pomocou
optoclenu. Toto by zase vyriesilo aj galvanicke oddelenie. Kedze ide o
jednosmern komunikaciu, stacil by driver LED-ky v tom optoclene.

A potom snad ku celkovej realizacii, ci by nestalo za uvahu pouzit
namiesto tej velkej ATmegy maly 8- alebo 14-pinovy mcu, hodil by sa na
to uplne idealne nejaky maly PIC.

Nic viacej ma uz nenapadlo. Drzim palce.

A.