Re: komunikace mezi CPU na 6 metrů po kabelu.

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Neděle Duben 12 20:05:22 CEST 2020

Mě chodí I2C na 10m, je potřeba snížit frekvenci a pak to chodí celkem
spolehlivě. Ale samozřejmě je to taková nouzovka. Je dobré pak použít WDT,
protože třeba arduiiní knihovny mají v obsluze I2C pár nekonečných smyček a
na tom se to kouše pří standardních frekvencích I2C a delším kabelu. Vůbec
tam nepočítají s tím, že by na I2C došlo k chybě. Po snížení frekvence i2c
ok.

Další možnost je emulace one wire.  To chodí dobře na desítky metrů (mě na
cca 100m různě větvené. Trik je buď v terminárorech nebo snížení hodnoty
pul-up až třeba na 680R a 100n keramice u čidel.

Na rovinu píší, že toto nejsou správné cesty, na druhou stranu mi obě
možnosti chodí doma roky jako dočasné řešení a předělávat to nebudu,
protože to funguje.