OT: trable s Aliexpress

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Čtvrtek Duben 9 06:59:02 CEST 2020


DD,

myslím, že na to jdete špatně. Za ty roky mám na Aliexpressu 1219 nákupů 
a - v případě problémů se snažím chovat vždycky stejně. Dcera létala cca 
5 let několikrát ročně na obchodní schůzky do Číny a vysvětlila mi, že 
Číňan není z principu podvodník (je jich miliarda, takže grázlů tam bude 
určitě také dost, ale rozhodně to není pravidlo), ale nesmí/nedovolí 
ztratit tvář. Znamená to, že nepoukazuji na chyby, respektive 
nenaznačuji, že chybu způsobil záměrně, nebo že mě chce poškodit 
(typický příklad je Vaše věta, že se Vám nelíbí, co říká ... :-) ). 
Pokud je zboží doručené a já ho nemám, okamžitě otvírám disputaci s tím, 
že zboží nedorazilo a stopovací číslo je chybné (nepíši 
falešné/ukradené-...). Pokud se blíží termín vypršení ochrany, napíši 
prodejci buď žádost o prodloužení termínu, nebo o informace, kde se 
zboží nachází. Diskuze ve stylu tak, jak ji vedete Vy nedělám - nemá to 
smysl.

Pavel Brychta

Dne 8.4.2020 v 17:16 Vojtěch Petrucha napsal(a):
>
> Zdravím,
>
> tak jsem mu včera napsal (viz hodně níže) a teď jsem si přečetl 
> odpověd (níže) ..
>
> kola mi evidentně poslat nechce, zato chce, abych do dispute napsal, 
> že jsem si to objednal omylem, no to je radost obchodovat... to by mi 
> pak předpokládám z Ali mohli napsat, že to je moje blbost a žádný nebo 
> plný refund nebude..?
>
> Díky
>
> V.P.
>
> Dear buyer,How about I refund you by Aliexpress.【you can open a 
> dispute, but pls choose following reasons then we will agree and the 
> money will back to u, we are not allowed to agree with other 
> reasons】A. Personal ReasonsB. Easy returnC. Shipping method was not as 
> described Please follow below steps:1-the first section please select 
> return and refund.2-after that please choose personal reason.3-then 
> please choose I ordered by mistake or I no longer need the product. 4- 
> then put the amount that should be refunded.5-then in the last section 
> it ask to specify why I am requesting a refund. you can write that I 
> ordered by mistake.are these steps okay with you?Dear,I really 
> appreciate u~~ we can give u some discount and a small gift in your 
> next order~what do u think?(〒︿〒)
>
> Dear Sir, I do not like what you say - you wrote that you can not 
> deliver the items...
>
> but the same item is still offered in your shop - how is that possible?
>
> There is a fake tracking link provided in the "Logistics Information" 
> - why?
>
> You will either deliver the items very quickly or
>
> I will open dispute immediately - so you can fully refund my order.
>
> Sorry but refund to paypal is not possible for me. Best regards, Vojtech
>
> ______________________________________________________________
> > Od: "Jindrich Fucik" <fulda na seznam.cz>
> > Komu: hw-list na list.hw.cz
> > Datum: 07.04.2020 14:30
> > Předmět: Re: OT: trable s Aliexpress
> >
>
> V každém případě otevřít dispute, dát do něj že tracking ukazuje jinou
> zásilku a obchodník navrhuje vrácení peněz.
> Obchodníkovi pak poděkovat na zprávu a napsat mu, že jsi otevřel
> dispute, aby měl podklady pro vrácení plné částky.
>
> (jinými slovy - bez dispute ani ránu)
>
> Dne 7.4.2020 v 13:38 Vojtěch Petrucha napsal(a):
> > Zdravim,
> >
> > může mi prosím někdo více zkušený s nakupováním na Ali poradit (já 
> zatím
> > objednával jen přes ebay..) - objednal jsem si tam nějaká kola na 
> stavbu
> > robo vozítka pro studenty..
> >
> > toto:
> > 
> https://www.aliexpress.com/item/4000513323867.html?spm=2114.12010615.8148356.14.45592d4fc3A2xL
> >
> > mělo to přijít rychle z polska, kde bylo uvedeno, že je to skladem..
> >   je tam i nějaký tracking jakože PPL z polska, který už je doručený,
> > ale je to fake, nesedí udaná hmotnost zásilky (80g vs cca 1500g), ani
> > směrovací číslo..
> >
> > myslel jsem, že to má zpoždění kvůli virům, ale v komunikaci s
> > obchodníkem se objevil text níže uvedený..
> >
> > tvrdí že je to šmejd, že to nemají k dispozici a chtějí vrátit 
> peníze na
> > paypal.. pokud té lámané angličtine dobře rozumím.. v dalším postu 
> prosí
> > o neotvírání dispute, že by je to poškodilo..
> >
> > Přitom ta položka je stále v nabídce, viz ten link nahoře...
> >
> > Není v tom nějaký háček? to jim pak budu muset vyplnit pozitivní
> > hodnocení za něco co nepřišlo.. to se mi moc nechce. Navíc paypal mám
> > jenom soukromý, ale to předpokládám nevadí, když by se mi tam chvili
> > peníze povalovaly..
> >
> > Asi si spíš na něj došlálnu ať to hledí honem rychle dodat...
> >
> > Díky
> >
> > V.P.
> >
> > friend
> > Thanks for reaching out to us and your attention
> > We feel very sorry to tell you that the item is with crucial Defectives
> > of the elements and function the supplier informed.
> > and we need to return all of these items back to their factory for a
> > Security Inspection until the issue solved.
> > Meawhile in order to protection your right and benifit we beg you 
> pardon
> > if you are willing to accept we refund to you by paypal at present
> > which the transfer will reflect in your account in 48 hours,
> > Many inconveniences hope you understand.
> > If any problems here please kindly let us know.
> > Thanks for your support and kind gentleness.
> > Best Regards
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20200409/0a16b203/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list