Re: OT_ účet proti podvodu

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Září 29 19:01:18 CEST 2019

Vase cislo uctu jako takove neni predmetem utoku. Tim se jen navazuje
konverzace a pripravuji se dalsi kroky. Neni mi znam zadny utok, kde by
samotne ziskani cisla uctu, mohlo byt k necemu zneuzito.
Utocnik vam pak napise, ze vam poslal cenu za predmet + 1000usd na
dopravu a pak po vas bude chtit, at tech 1000usd preposlete vy na ucet
dopravce. A ten je utocnikuv.
Pocita s tim, ze mu uverite, ze uz jsou penize na uctu, pripadne posle
'falesne' potvrzeni o prijmu penez, napr. na paypal. A tim, ze prevedete
dal penize, prijdete pritom o svoje.

Zkousel jsem to vickrat cely odkomunikovat, bylo to vzdycky stejny ;-)
Vzdy pak nasleduje vyhrozovani Interpolem apod, ze jste nepreposlal ty
penize na ucet dopravce a tim se snazi znejistit obet.

Je treba byt opatrny, ale neni treba byt paranoidni a hned si nasazovat
alobalovou cepicku (jako tady nekteri, kteri si kuprikladu chteji
disablovat dotykove karty, nebo si platebni karty vselijak zamykaji,
nabijeji apod).
J.