RE: Programování STM32

cizek.milan na seznam.cz cizek.milan na seznam.cz
Neděle Září 29 18:42:54 CEST 2019

Ahoj,

omlouvám se za nekompletní dotaz. Navíc ono těch pojmů, které se zde zmiňují je docela dost a některé jsou mi zatím neznámé.

Prostředí: STM32CubeIde (Windows 10).

CPU: STM32F103CBT

A jsem rád, že se s dotazy připojil i někdo další.

Jinak pokud jde o mikroprocesory, mám zkušenost jen s picy a asm, což je koníček. Pak jsem přeskočil a tvořím až na linuxu (RPI, wiringpi, gpio, Perl, bash, Java, C#…). Toto je pro mne úplně nový mezistupeň.

A tak tápu třeba mezi tím GDB nebo OpenOCD… Většinu jedu podle tutoriálů na netu nebo videí na YB. A pak ve chvilkách času dohledávám teprve detaily.

Třeba ten debugger mám nastavený takto (podle návodu):  https://snipboard.io/JPzfvY.jpg

Programátor mám tento: https://www.aliexpress.com/item/32792513237.html

Ono bylo očekávání, že to, jak jsem to naklikal mi alespoň nahodí na GPIO 1, čímž mi přes transistory zapne napájení do modulů, v krajním případě, že to vypíše něco na připojený OLED displej (SSD1306), na který jsem vzal knihovny a jen upravil výstupní I2C dle tutorial.

Možná to byla naivní představa. :) Ale tak nějak si spíš myslím, že je tam nějaký elementární zádrhel, třeba že nahráváme to elf místo hex nebo to neumíme vůbec nahrát apod.

Pak mám ještě STM32 Discovery desku s jiným CPU, ale tu jsem nějak vůbec zatím neuchodil do té miry, abych do ní dokázal nahrát program. (po připojení se tváří jako flash a jsou tam datasheety).

Předpokládám, že na ten discovery bude to GDB a na přímé spojejí přes STLINK ten openocd?

Je tedy jedno, jestli kompilovat do elf nebo hex, než se to pak nahrává?

Díky za trpělivost. :)

M.