Osciloskop po X-te

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Září 27 16:28:18 CEST 2019

Zdravim,

blizi se mi jedno nehezke zivotni jubileum a docela bych si chtel jako
bolestne nadelit darek. A protoze potrebuju osciloskop, mam cim dal tim min
mista v dilne a potrebuju cim dal tim vic funkci, bude to muset byt digital
(ano, 200Mhz analog od Tektronixu tu mam taky, ale je pomerne neskladny a
kazde mereni znamena vystehovat pulku stolu). Puvodne jsem uvazoval jen o
nejakem USB, ale chtelo by to alespon 100Mhz na kanal. No a pak jsem
zjistil, ze ty, co umi tech 100Mhz stoji stejne nebo vic, nez ty entry level
stolni.

Rozpocet mam docela zasadne omezeny, plati KKD (Kazda Koruna Dobra). Z toho,
co se kde nabizi, mi vykoukly tyhle low-endy:

Hantek DSO5072P
Hantak DSO5102P
Owon SDS1102
Owon SDS7102

...no a to je v podstate vsechno. Velkou vyhodou tech Hanteku je jejich
(snad jeste stale) snadna "upgradovatelnost" na 200Mhz (kdy ovsem ten
"defaultne" 100Mhz ma mit vic pameti pro pomale signaly, pokud jsem to
pochopil spravne, poridit se da ale za praticky stejnou cenu, jako ten 70Mhz
model), vyhoda Owonu SDS1102 je mnohanasobne vetsi pamet na vzorky (a krome
toho umi 1000 s/div, to se hodit muze nejen pri mereni baterek).

Cena je vsude zhruba stejna, s nejakymi "spinavymi triky" :) se daji v EU
poridit kolem 5-6k vcetne dopravy.

Priznam se, ze u mne zatim vede ten 100Mhz Hantek, mj. i proto, ze 200Mhz by
se mi tu a tam dost hodilo, ty Owony tak jednoduse (nebo vubec) "rozsirit"
nejdou. Procitam, co je kde na webu (nejvic je toho prave o Hanteku diky te
moznosti se v nem trochu pohrabat) a uplne moudrej z toho nejsem, vsechno ma
sve pro a proti a nerad bych skoncil u modelu za 30k. Teda samozrejme rad
bych - pokud bych to nemusel platit :)

Je nejaky duvod, proc ten DSO5102P nekoupit? Ano, ma pamet na 40k vzorku -
ale kdyz si uvedomim, ze treba Tek 210 ma asi 2.5k vzorku a jak se s nim
hezky ukazovalo, tak bych to nevidel jako uplne zasadni nevyhodu. Pletu se?

Diky za rady, tipy a usmerneni prilisneho nadseni :)

Pavel Kutina