nahrada zarovky za LED v starych baterkach

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Září 29 20:22:41 CEST 2019

codumdal:-)
Na jedné trafopáječce mám náhražku udělanou tak, že jsem vzal 4 bílé LED 5
mm, spojil sériově/antiparalelně, přidal odpor a hotovo. Dělalo to zajímavej
stereo-blikací efekt:-) Po celkem krátkém čase (týdny) jedna dvojice
přestala jít. Druhá jde dodnes (roky).

Ale ta LEDka o které se zmiňuje p. Anděl se mi taky líbí. Zajímalo by mě,
kde je sehnat. Kdyby se dělala i s větším výkonem, líbila by se mi na kolo,
protože se dá použít s klasickým, velkým reflektorem, že by to nebylo tak
nepříjemné při pohledu proti, jako ty dnešní malé.

PH

-----Původní zpráva-----
From: sam.hw

bezva hack - asi to udelam (i kdyz zrejme mirne jinak, pouziji veci
'codumdal')
a to na baterce, ktera je uz docela rozpadla - odpadnute kontakty, ...

na ty zbyle dve mi postaci ta E10 LED - fakt jsem netusil, ze neco takoveho
vyrabeji

do mailu jsem dostal dalsi moznost: pouzit PT4115
toto je ale uz mirne overkill pro danou situaci.
ale tento obvod si u mne urcite najde uplatneni jinde

dekuji moc vsem za napovedu