Osciloskop po X-te

Pátek Září 27 17:14:30 CEST 2019

Hantek jsem měl možná tak 6 let, DSO6052 a taky rozšířený na 200 MHz.
Byl jsem rád, že jsem se ho zbavil, ale snad to dneska už dělají líp.
Prý byly drahé tak rychlé převodníky a tak tam vymysleli, že těch
převodníků bylo víc a přepínaly se. Aby se srovnaly, pouštěla se (měla
se pouštět) před měřením kalibrace, která tu čáru srovnala. Ale stejně
ta čára byla hodně chlupatá na všech rozsahách. Těch 200 MHz stejně
pokládám za takovou duchařinu, pokud na to není extra sonda a nejlépe
impedančně přizpůsobená, což už není měření, které by podstatně
nezasahovalo do měřeného obvodu.
Teď mám Micsig tbook mini, 100 MHz 4 kanál a naprostá spokojenost. Někdy
si až říkám, jaká matika v tom běhá, že je ta čára hladká jako u
analogu. Funkcí to má taky spoustu, je to připojené na net a aktualizace
si to ztahuje samo. Je to teda osciloskop do terénu, což taky občas
potřebuju (masivní plastové boky, baterka vydrží několik hodin), ale
dělám s tím i doma. Delší dobu mi trvalo zvyknout si na dotykový
displej, nemůžu si jen tak prstem ukazovat a šoupat po čáře :-) Určitě
doporučuju. Dělají i dvoukanál, ale není zas o tolik levnější a ty 4
kanály se občas hodí. Jediné co mě na tom docela štve, že měřený průběh
mohu uložit buď jako fotku obrazovky a pak už mám jen mrtvý obrázek bez
možnosti kurzorového měření, lupy a dalších funkcí, nebo si uložím
referenční průběh kde tohle všechno jde, ale mám tam jen jeden kanál.
Nebo možná z toho měření jdou nějak uložit všechna data, jen nevím jak :-(
Anděl