RE: KSGER T12 - krátké pokračování

Čihák Martin cihak na dkv.cd.cz
Pondělí Září 23 13:46:29 CEST 2019

Jo to vím, Naměřil jsem tuším kolem 18V špička špička. Ale ze všech páječek které jsem zkoušel měla suverénně nejmíň. Nejhorší byla ta ERSA. ERS50kou jsem nikdy nic nezničil - teda když vynechám to co jsem zničil vlastní blbostí :-). Ale za to ERS50 nemůže :-).

Ta reinkarnace by mě zajímala. Kdyby to časem bylo někde k dispozici dejte vědět do konference. Škoda že Sagat už dávno neudělal nějakou moderní verzi s dnes běžnými funkcemi jako usínání a tak.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, September 23, 2019 11:38 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: KSGER T12 - krátké pokračování

Ona i ta ERS50 má na hrotu hezkou divočinu. Dvoucestně usměrněných 24V z
trafa, na kterém je pověšený tyristor, dělá přes kapacitu vinutí
proudové špičky, které dokážou choulostivé součástky odprásknout (už se
mi v minulosti povedlo).

Proto chystám "reinkarnaci" ERS50, zatím nebyl čas osadit tišťák a
naprogramovat to. Pokud o to nebude mít zájem současný výrobce Sagat,
dám to jako open source projekt :-)
Ještě jsem se ani nepodíval, jestli to pomocné vinutí na trafu je pod
tím výkonovým. Moje zapojení je napájené jen z těch výkonových 28V,
pomocné vinutí se dá (pokud je pod výkonovým) použít jako stínění mezi P
a S. Protože hrot napájím střídavým napětím a odpínám jen jeden jeho
konec, je na něm jen sinusové napětí 50 Hz a ty kapacity by měly jít
vykompenzovat.

Zatím na všechno používám stařičkou MP01 s ručkou ERS50, trafo tam má
stínění mezi P a S. Trafo má jen 24V (takže menší výkon) a to řízení
jsem si udělal ještě analogové. Kapacita sec. vinutí je zkompenzovaná
tak, že na hrotu je cca 1V. Pájím s tím cokoliv a nemám potřebu hrot
uzemňovat ani přes odpor.

Anděl