Re: KSGER T12 - krátké pokračování

Pondělí Září 23 15:38:48 CEST 2019

Pokud vím, tak firmu Sagat tvoří jen pan Zídka, který od Tesly kdysi
odkoupil vše včetně lisovacích nástrojů a s tím vyrábí páječky dál. Když
už jsem měl hotovou svoji (ještě analogovou) regulaci s dvěma spínacími
MOSFETy proti sobě a říkal jsem mu, že to hodlám dělat s procesorem,
říkal že ty FETy jsou sice fajn, ale že se bojí že by odcházely
přepěťovými špičkami. Pán zřejmě do elektroniky nedělá, jen co někde
slyšel... A že do toho, co dělá, investoval velké peníze za měření EMC a
že teď by to musel dávat znova. Když jsem mu říkal že napětí z
termočlánku se bude měřit v každém průchodu nulou, aby se do regulace
dala přidat derivační složka, říkal že to přece stačí měřit tak 3x za
vteřinu. Dělalo to na mě dojem že pán už je ve věku, kdy to dělá jen
setrvačností a nemá zájem se pouštět do něčeho nového. Tak jsem si řekl
že až to dodělám, pošlu mu jednu řídící destičku jako vzorek, ať si
vyzkouší, že to taky může chodit úplně jinak :-) Už jen to, že původně
50W topná tělíska teď dělá jako 100W (se stejným odporem, snesou vyšší
napětí) a že při spínání tranzistorama odbourám úbytek na dvou diodách a
na tyristoru, mohlo by to mít se stejným trafem max. výkon okolo 65W a
to se taky někdy hodí.
Třeba ho ještě přesvědčím, že tahle páječka není tak úplně odepsaná :-)
No a když ne, pak z toho bude open source projekt a lidi si u něj budou
kupovat jen to železo...

Anděl