Re: KSGER T12 - krátké pokračování

Pondělí Září 23 11:38:12 CEST 2019

Ona i ta ERS50 má na hrotu hezkou divočinu. Dvoucestně usměrněných 24V z
trafa, na kterém je pověšený tyristor, dělá přes kapacitu vinutí
proudové špičky, které dokážou choulostivé součástky odprásknout (už se
mi v minulosti povedlo).

Proto chystám "reinkarnaci" ERS50, zatím nebyl čas osadit tišťák a
naprogramovat to. Pokud o to nebude mít zájem současný výrobce Sagat,
dám to jako open source projekt :-)
Ještě jsem se ani nepodíval, jestli to pomocné vinutí na trafu je pod
tím výkonovým. Moje zapojení je napájené jen z těch výkonových 28V,
pomocné vinutí se dá (pokud je pod výkonovým) použít jako stínění mezi P
a S. Protože hrot napájím střídavým napětím a odpínám jen jeden jeho
konec, je na něm jen sinusové napětí 50 Hz a ty kapacity by měly jít
vykompenzovat.

Zatím na všechno používám stařičkou MP01 s ručkou ERS50, trafo tam má
stínění mezi P a S. Trafo má jen 24V (takže menší výkon) a to řízení
jsem si udělal ještě analogové. Kapacita sec. vinutí je zkompenzovaná
tak, že na hrotu je cca 1V. Pájím s tím cokoliv a nemám potřebu hrot
uzemňovat ani přes odpor.

Anděl