Re: Eagle, rozlitá mìï a isolation mezera

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 18 22:38:43 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

zmena RLCG parametrov pridanim rozliatej medi robi aj to, ze ku kazdej
vetve v obvode ste pridali maly C, resp. LC, RLC v zavislosti od inych
pracovnych parametrov obvodu... De facto ste zmenili Vasu idealnu
topologiu obvodu. V analogovych obvodoch sa to prejavuje hlavne v
spatnej vazbe a to v praxi treba nejako zmerat a kompenzovat... Ako si
tak obcas citam Amaterske radio a hw-list, myslim si, ze profesionali
a amateri nemaju od seba prilis daleko, hlavne teda co sa tyka
pracovnych postupov a metod. :)

Inak pridanie medi na plosak ma aj ine dovody ako elektricke. Je to
dane technologiou vyroby jednotlivych vrstiev dielektrika, moze byt aj
viacvrstve napr. FR4, a vodivych materialov. Tieto materialy by mali
byt aj mechanicky kompatibilne, t.j. mali by sa na seba dobre "lepit",
materialy sa vacsinou na seba lisuju, laminuju alebo vypaluju, a mali
by mat priblizne rovnake tepelnoroztazne koeficienty. Rozdielna
teplota vo vodivych a dielektrickych materialoch sposobuje mechanicke
pnutia vo vyslednej mechanickej strukture a praskanie vodicov resp.
dielektrickych ploch a letovanych spojov. Toto je technologicka
stranka vyroby, resp. ostatne design rules, ktore treba zohladnit pri
navrhu plosneho spoja - rozliatych medenych ploch. Ale myslim si, ze o
tomto Vam tiez cosi viac porozpravali pan doktor na svojich
prednaskach, takze to spominam len okrajovo a pre osviezenie pamati.
Ja som napisal len trochu odbornej omacky na temu vyliata medena
plocha a dufam, ze ste ju dobre stravili. :)

A.

-------

Ahoj,
dìkuji za obšírnou odpovìï. :-)
Vím, že to je tak trochu multidisciplinární "magie", kde je potøeba
dost zkušeností.
S ohledem na mùj spíše amatérský výtvor jsem nakonec dostal radu typu
"dej tam v obou vrstvách isolation 0.2mm / 0.008in a pak si znovu
zmìø, jestli Ti nìkde nìco nezaèalo kmitat...".
S tímto jsem se prozatím úplnì spokojil. :)
Dìkuji.
M.