Re: Eagle, rozlitá mìï a isolation mezera

Čtvrtek Září 19 11:42:19 CEST 2019

S tím jsem hodně zápasil při vývoji DCF přijímařů. Před obvodem U4224B,
který snad jako jediný umožňuje použít ve filtru dva krystaly, jsem byl
varován, že prý má příliš velké zesílení a kmitá. Je to sice relativně
nízký kmitočet, ale je to zase všechno na velkých impedancích cca 100
KOhm. Dát na malou destičku feritku, hned pod ní zesilovač cca 100 dB a
hned vedle toho procesor, tehdy ještě v DIL20 přes půlku desky,  který
to nesmí rušit, nebylo jednoduché. Ano, rozlitá měď na gnd ledacos řeší.
Jenže ta mi zase tlumila feritku a citlivost přijímače šla do háje.
Nakonec řešením byly mezi signálovými vodiči tenké uzemněné spoje, které
nikam nevedou a hlavně nesmí tvořit smyčky. A další opatření, jako
časování programu tak, aby se harmonické od opakovacího kmitočtu
programové smyčky vyhnuly přijímanému kmitočtu.
Povedlo se a pak už jsem tyhle přijímače už jen s minimálními změnami
dělal 20 let.

Musíte si říct především, proti čemu na té desce bojujete.  VF,
vysokoimpedanční měřící obvody, nebo naopak úbytky v důsledku velkých
proudů. Každá aplikace je jiná a chce něco jiného.

Anděl