Plug-in Hybridy - zivotnost baterky

Karel M a8dtljb na gmail.com
Středa Říjen 30 16:51:20 CET 2019


Ten zmíněný e-citroen za 200 000Kč by byl ojetý 8let starý, kdežto e-citygo
by bylo za 430 000Kč nové se zárukou 5let.
Co se vyplatí koupit spíš, to ať si každý probere sám.
A nevím proč ne full elektro, já třeba sháněl auto na dojezd do práce do
25km a to e-citigo by mi vyhovovalo, cenou bohužel ne. Na nabíjení bych si
udělal venkovní tří-fázovou zásuvku.
Nakonec jsem koupil zcela nové auto se spalovacím motorem, ve výprodeji a z
nejnižší cenové relace.
Jako rodinné auto máme jiné, větší a malé mi na dojezd do práce stačí.
Původní plán byla ojetina do 150 000Kč, což vzhledem k tomu, že ojetá auta
poslední rok neskutečně zdražila, tak za 100 000Kč by byl jen šrot, za 150
000Kč nutné opravy. Přidal jsem 90 000Kč a koupil nové.
Karel




st 30. 10. 2019 v 16:24 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
napsal:

> Prťavý e-citroen nebo prťavý e-citigo, to máte prašť jako uhoď. A
> investice do servisu, to máte jako u každé ojetiny.
>
> A samozřejmě, elektroauto je drahé, vždycky dražší než srovnatelné
> benzínové, ale o tom snad nikdo nepochybuje. Možná někdy v daleké
> budoucnosti se to aspoň vyrovná nebo otočí.
>
> Kupovat si dneska full-elektro auto je nesmysl, když už, tak nějaký hybrid.
>
> P.K.
>
> st 30. 10. 2019 v 10:30 odesílatel Karel M <a8dtljb na gmail.com> napsal:
> >
> > No, za cenu lehce přes  200 000 Kč seženete maximálně nějaký 8let starý
> prťavý Citroen.
> > Vzhledem k tomu věku je předpoklad dalších destitisícových investic.
> > Nový CitiGo-e vyjde na 430 000Kč. Ale pro mě je to malé a stále moc
> drahé.
> > K.
> >
> >
> > st 30. 10. 2019 v 10:18 odesílatel Pavel Kadečka <
> pavel.kadecka na gmail.com> napsal:
> >>
> >> To jste asi první, kdo požaduje malý dojezd. Ale řešení existuje,
> >> nějaké ojeté elektroauto, cena lehce přes 200 000 Kč, dojezd 100 - 150
> >> km. Koukněte se třeba na tipcars.
> >>
> >> P.K.
> >>
> >> st 30. 10. 2019 v 9:43 odesílatel Vláďa Anděl
> >> <vaelektronik na vaelektronik.cz> napsal:
> >> >
> >> > Kdyby bylo nějaké malé levné městské vozítko, dojezd by stačil 50 km,
> koupil bych si ho na nákupy. Vysoká cena elektro aut je převážně daná cenou
> baterky, proto předpokládám, že s malou baterkou by to auto mělo být levné.
> CitiGo je sice malé, ale určitě ne tak levné, aby probudilo mé "zelené"
> myšlení.
> >> > Anděl
> >> >
> >> > Dne 30.10.2019 v 7:12 Karel M napsal(a):
> >> >
> >> > To je snad ještě hodně brzy, aby to někdo zhodnotil.
> >> > Dle nákresu je ta baterie pod zadními sedadly, zhruba ve velikosti
> těch sedadel. A na 13kWh mi příjde moc velká, ale třeba to má nějaké
> chlazení článků. Nový Superb má být od 860 000Kč, tak nová baterka bude
> stát maximálně 860 000Kč :-D Můj odhad je 15% ceny vozu.
> >> > Elektromobilitě fandím, ale osobně se detailně nezajímám o věci, na
> které ani v dlouhodobém pohledu nemám finance, takže spíš bych uvítal test
> baterky z CitiGo-e :-D
> >> > Karel
> >> >
> >> >
> >> > út 29. 10. 2019 v 20:28 odesílatel Jaroslav Buchta <
> jaroslav.buchta na hascomp.cz> napsal:
> >> >>
> >> >> Jak je to s zivotnosti baterky v subj? Treba novy Superb, ma mit
> baterii
> >> >> 13 kWh a dojez az 62 km na elektrinu, to by asi celkem sedelo, ale
> pokud
> >> >> bych to treba provozoval ja, dam cestou do prace a z5 plny cyklus
> >> >> baterky za 2 dny a spalovaci motor bude korodovat.
> >> >>
> >> >> To ty baterie vydrzi vic, nez par stovek cyklu, nebo by za 3 roky
> byly
> >> >> na vymenu - a co by to tak stalo? Toyoty pry vydrzi 10+let ale tam
> je to
> >> >> jen na par km, predpokladam, ze se to pouziva max mezi semafory ve
> meste...
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20191030/9d739c10/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list