Rele zhaveni

AZe aze na seznam.cz
Úterý Říjen 29 15:43:08 CET 2019

Zdravím. Teď se to chová takto: žhavicí proud 65A a mírně klesá, asi s rostoucím odporem svíček, drátů s a klesajícím napětí na aku při stojícím motoru.
Připojil jsem na svíčky kontrolní žárovku 12V.
Studený motor, po zapnutí klíčku se na pár sec. rozsvítí kontrolka-spirálka na panelu auta, pak zhasne. Přidaná kontrolka svítí. Po nastartování studeného motoru tato kontrolka zhasne, ale až za 3 minuty (!) a slyšitelně se změní (zklidní) chod motoru.
Další start, už mírně zahřátého motoru: žhavicí svíčky jsou pod proudem zase 3 minuty. Přitom motor v tomto stavu startuje i bez žhavení.
Přijde mi divné, že stále 3 minuty a kromě toho, na pin 2 žhavicího relé, kde by podle info z netu mělo být připojeno nějaké teplotní čidlo, není připojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nějakým lepidlem.
Otevřel jsem krabičku relé, vše vypadá jako nové, kontakty relé čisté, jeden IC 2903 8 nožiček – dvojitý komparátor, druhý U4793B, dva automotive komprarátory pro testování proudu, u něj BZG05C, asi 5V Zenerka.
Přijde mi ta doba 3 minuty žhavení šíleně dlouhá, měla by být pod 10 sec. a závislá na teplotě.
Co o tom soudíte?
aze

From: Jan Kuba
Sent: Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM
To: HW-news
Subject: Re: Rele zhaveni

Sice to není odpověď na váš dotaz - zapojení neznám.  Ale také jsem se s tím u Berlinga na ropu "prasil"... Dělalo to ze kontrolka zhaveni jen kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky.
Myslel jsem, ze rele vadne  kdyz jen kratce klapne a pocital, ze neco uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine  -  a ono to delalo stejne.
Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce.  Mereni odporu svicek nemelo zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.
I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie ke svickam a nazhavit.
Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.   Po vymene vadne svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.
Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, nebo vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju vycistit. Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam najednou ubytek.