<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Zdravím. Teď se to chová takto: žhavicí proud 65A a mírně klesá, asi s 
rostoucím odporem svíček, drátů s a klesajícím napětí na aku při stojícím 
motoru.</DIV>
<DIV>Připojil jsem na svíčky kontrolní žárovku 12V. </DIV>
<DIV>Studený motor, po zapnutí klíčku se na pár sec. rozsvítí kontrolka-spirálka 
na panelu auta, pak zhasne. Přidaná kontrolka svítí. Po nastartování studeného 
motoru tato kontrolka zhasne, ale až za 3 minuty (!) a slyšitelně se změní 
(zklidní) chod motoru.</DIV>
<DIV>Další start, už mírně zahřátého motoru: žhavicí svíčky jsou pod proudem 
zase 3 minuty. Přitom motor v tomto stavu startuje i bez žhavení.</DIV>
<DIV>Přijde mi divné, že stále 3 minuty a kromě toho, na pin 2 žhavicího relé, 
kde by podle info z netu mělo být připojeno nějaké teplotní čidlo, není 
připojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nějakým lepidlem.</DIV>
<DIV>Otevřel jsem krabičku relé, vše vypadá jako nové, kontakty relé čisté, 
jeden IC 2903 8 nožiček – dvojitý komparátor, druhý U4793B, dva automotive 
komprarátory pro testování proudu, u něj BZG05C, asi 5V Zenerka.</DIV>
<DIV>Přijde mi ta doba 3 minuty žhavení šíleně dlouhá, měla by být pod 10 sec. a 
závislá na teplotě. </DIV>
<DIV>Co o tom soudíte?</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=honza.kuba@gmail.com 
href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Jan Kuba</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Rele zhaveni</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>Sice to není odpověď na váš dotaz - zapojení neznám.  Ale také 
jsem se s tím u Berlinga na ropu "prasil"... Dělalo to ze kontrolka zhaveni jen 
kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky. 
<DIV>Myslel jsem, ze rele vadne  kdyz jen kratce klapne a pocital, ze neco 
uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine  -  a ono to 
delalo stejne. </DIV>
<DIV>Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do 
zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce.  Mereni odporu svicek nemelo 
zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.</DIV>
<DIV>I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie ke 
svickam a nazhavit.</DIV>
<DIV>Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.   Po vymene vadne 
svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.</DIV>
<DIV>Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, nebo 
vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju vycistit. 
Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam najednou 
ubytek.</DIV></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV class=gmail_attr dir=ltr>po 28. 10. 2019 v 21:07 odesílatel AZE <<A 
href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
  <DIV dir=ltr>
  <DIV dir=ltr>
  <DIV style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: arial; COLOR: rgb(0,0,0)">
  <DIV><FONT size=4>Zdravím osazenstvo. Nemáte někdo zapojení žhavicího relé pro 
  1,9D Berlingo? Těch typů je víc, nemyslím jen zapojení zvenku, to se dá najít, 
  ale co je uvnitř.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=4>Je tam silové relé pro sepnutí proudu kolem 60A, výstup pro 
  kontrolku žhavení a teplotní čidlo. Neznáte jeho typ-NTC, PTC- odpor, 
  charakteristiku?</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=4>To zapojení nebude složité, tipuji nějaký RC člen a 2 
  komparátory, relé a kontrolka spínají asi současně, kontrolka zhasíná dřív, 
  než končí žhavení. Kamarád má Berlingo a nějak to blbne, zatím jsem mu to 
  nekuchal, možná jen studeňák, ale na netu jsem kromě vnějších schemat nic 
  nenašel.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=4>Vypadá to asi takto <A 
  title=https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE 
  href="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" 
  target=_blank>https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE</A></FONT></DIV>
  <DIV><FONT 
  size=4>aze</FONT></DIV></DIV></DIV></DIV>_______________________________________________<BR>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
  rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>