Re: Li-Ion 18650 a životnost při malé hloubce vybíjení

Pátek Říjen 11 11:04:49 CEST 2019

Tohle funguje taky u Lion baterek? Opravdu? To co popisujete, platí
určitě pro NiCd. Tam při dlouhodobém nabití dochází k postupné
rekrystalizaci aktivních hmot, tím se zmenšuje aktivní plocha elektrod a
stoupá vnitřní odpor, v krajním případě proroste krystal skrz separátor
a způsobí zkrat (zvýšené samovybíjení) článku. Pokud článek vybijete,
krystaly se rozpustí a čím rychleji ho nabíjíte, tím vyrůstá jemnější
struktura krystalů a článek pak má nižší vnitřní odpor.
U Lion baterek jsem vždycky slyšel, že se mají ideálně udržovat ne zcela
nabité a nabíjet co nejčastěji. Že jak hluboké vybití, tak i dlouhodobé
maximální nabití jim vadí a o nárůstu vnitřního odporu jsem neslyšel.
Anděl