instalacia Linux

d.petr d.petr na post.cz
Středa Listopad 27 08:35:31 CET 2019

	Můj názor je, že 120 GB stačí pro systém i spoustu programů bohatě.

	Pro swap se dřív používal samostatný oddíl velikosti 1-2 x RAM, dneska
bych dal nanejvýš 1xRAM nebo i méně - jen pár GB (třeba 4?), bude-li se
však i "uspávat na disk", tak pro jistotu o trošku víc, než 1xRAM. Víc
bych nedával, protože práce se swapem je pomalá (i když s SSD už asi ne
tak tragicky, jako s magnetickým diskem) a stejně by to nikdo nevydržel.
	Další okolností je, že umísťovat swap na SSD se nedoporučuje (nebo
aspoň dřív nedoporučovalo) vůbec, protože pokud se se swapem pracuje,
tak se SSD rychle opotřebovává. V případě pouze SSD ovšem jiná možnost,
než swap na SSD, není, takže bych použil výše zmíněnou velikost a
nastavil jeho prioritu na minimum. Swap potom využíván nebude prakticky
vůbec, ovšem bude k dispozici a použije se v případě nejvyšší nouze.

	Kromě swapu na samostatném oddílu lze údajně použít i swap v souboru.
Ten má výhodu v tom, že jeho velikost lze snadněji změnit, ovšem
nevýhodu v tom, že je pomalejší. Já preferuji swap v oddílu.

PM