instalacia Linux

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Listopad 27 08:45:32 CET 2019

Pokud má dotyčný nainstalovaný Virtual Box, je nejjednodušší si "nasimulovat" instalaci daného OS na něm. Stačí jen projít průvodce a kliknout si tam příslušný typ OS. Ono Vám to pak nabídne velikosti potřebné paměti a disku. V tom okamžiku můžete průvodce stopnout a máte údaje se slušnou rezervou. Odhaduji, že to nabídne 16 nebo max 32 GB disku.
Co se týká swapu, je zas nejlepší při instalaci toho Linucha zvolit "guided partitioning" a ono si to udělá partišny podle nejlepšího vědomí a svědomí :-)

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Wednesday, November 27, 2019 1:00 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: instalacia Linux

[preposielam]

Ahojte,

prosim Vas neviete mi poradit, ci bude pre Ubuntu 18.04 stacit 120GB na SSD harddisku a ako ho mam rozdelit? Kedysi davnejsie som zachytil, ze Ubuntu potrebuje pre seba dve particie, jednu systemovu a jednu pre swap-file. Neviete prosim aka je minimalna velkost tej swap-particie, aby mi to chodilo spolahlivo, staci jej 16GB, 32GB alebo potrebuje viac? Hladal som aj v manuali ale nic, ani len odporucacieho charakteru som nenasiel. Velmi pekne dakujem.

A.