instalacia Linux

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Středa Listopad 27 07:10:52 CET 2019

Linux vie bezat uplne bez swapu. Pre mensie kapacity RAM (do cca 4G) sa
davala velkost  max 2x RAM, pri 8-16G RAM sa davalo 1x RAM a pri vacsich
kapacitach RAM sa zostalo na 8- 16G swap-e.
Viac je plytvanie diskom.

Velkost cca 1x RAM sa davala pri unixoch zo servisnych dovodov.
Pri probleme na HW pod unixpm, alebo pri pripadnom kernel panic , sa
prislusna cast (max cela) RAM odpratala na swap a pri boote sa swap
odpratal do core dump file na filesystem a isiel na analyzu, ktory program,
ktore vlakno dposobilo problem a preco, pripdne ktora zbernica, ktora
karta, ktory pamatovy modul sa v dsnej chvili pouzival...

Pri standardnom behu linuxu na dostatocnom HW je swap nepouzivany, (na
rozdiel od win.)
Pouzil by sa iba vtedy, ak by bolo malo RAM. A ak by nastala potreba pouzit
napr. 8-16 G swapu, tak je chyba v navrhu HW pre dane pouzitie a treba
doplnit RAMku, lebo bude system pomaly.

Pre 120G SSD by som dal 2 particie
1x swap podla RAM do max 8-16g
1x zbytok na system

Pozor na nastavenia Biosu efi/uefi/...
Podla toho treba riesit aj particie na disku a zaroven pri instalacii
nastavovat, kam sa ma nainstalovat boot loader.

Dodo

Dňa st 27. 11. 2019, 1:00 Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(a):