UPSka pro motorický rozvaděč

DeeJay deejay na email.cz
Čtvrtek Listopad 14 13:13:18 CET 2019

Zdravím kolegové

zrovna řeším takovou opičárnu, motorický rozvaděč s malým PLC napájený
dýzlgenerátorem.
Z předchozích zkušeností vím, že strojaři navrhli generátor sice na
jmenovité proudy, ale rozběh větších strojů nějak neřeší a v tom je zakopaný
pes. Takže se stává, že době kdy generátor sere maggivkostkách odpadnou
cívky stykačů. Říkal jsem si, že bych tyhle chvilkové (několik sekund) stavy
překlenul napájení ovladačky (230V AC, 24V DC) nějakou UPSkou. Bohužel UPSky
jsou navržené na to, že jsou furt pod napětím, jenže při provozu na
generátor je rozvaděč většinu času bez napětí, tudíž běžná UPSka se vyšťaví
a bude to k ničemu. Řešením by bylo ji umět z panelu vypnout (odpojit
baterie) což v civilní UPSce těžko dosáhnu. Nejvíc by se mi líbil nějaký
záložní zdroj bez baterií s velkými kondenzátory, ale nikdy jsem nic
takového neviděl.
V krajní nouzi bych mohl předělat stykače na 24V DC ...  Chci fabrické
řešení, nechci a nemohu to bastlit.

Nějaké nápady ?

ĎK

Jara