UPSka pro motorický rozvaděč

Josef Zeman jozem na volny.cz
Čtvrtek Listopad 14 14:32:11 CET 2019

Dobrý den,

asi neporadím, ale mohu přidat něco z praxe. Na jednom místě mám něco
podobného. Klimatizační jednotky, takže taky PLC, která je řídí a
diesel. Schválně nejsou na UPS, protože by musela být dimenzovaná tak
na dvojnásobek. Běžně je tam odběr kolem 40 kVA. Stroj má jmenovitě 130
kVA, ale při rozjezdu motorkompresoru špička rozhodí regulátor, takže
napětí nejdřív o pár desítek voltů klesne a pak naopak překmitne. To
nerozdýchají PLC, takže se resetují a klimačky začnou nabíhat znovu.
Zase nastartuje kompresor a tak pořád dokola. Zdálo se, že to bez
problémů vyřeší elektronické rozběhy od ABB. Náběh motoru má být
plynulý bez výrazných špiček. Jenže to nepomohlo. Záhada spočívá v tom,
že slavný rozběh ovládá dvě fáze. Jedna je natvrdo skrz. Motor se sice
rozbíhá pozvolna, ale na jedné fázi je stejně proudová špička dost
velká na to, aby rozhodila regulátor dieselu. Ten přidá plyn, jenže
špička v mezičase odezní .... Skončilo to tak, že ovládací obvody
klimatizací jsou napájené z UPS. Jen dostávají pomocí kontaktu
informaci, že není napětí, aby se nesnažily něco kutit v době, než
naběhne stroj. Takže nějakou kočičku, která by podržela na PLC stabilní
napětí a upravit program, aby věděl, kdy není na pohonech napětí a
podle toho se zařídil? Záleží k čemu ty pohony jsou.

Zeman