Resuscitace gramofonu

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Listopad 5 21:59:13 CET 2019

Ano, to bych bral jako rozumné, použít  vyzkoušenou desku a zapojení.
Když totiž kouknete na schéma, tak jenom ten výstupní obvod z IO je mnohem
složitější a "propracovanější " než je katalogové zapojení.
http://web.archive.org/web/20060102065024/http://www.czechaudio.com/Projects/PA03/PA03_schema.pdf

Jeden můj kolega radioamatér kdysi prohlásil, že je to složitější výstup,
než Pí článek u jeho koncového VF zesilovače.
Autor nejspíš věděl proč!  I když já IO PA nemusím, věřím , že tohle bude
fungovat bez problémů.
Ano, zmínil jste, že je chladič ( IO ) uprostřed, že by bylo lépe to
navrhnout na kraj desky. Jenomže v tomto případě je to důležité právě kvůli
eliminaci různých zemních smyček atd..a "přenávrhem" si můžete hodně
zavařit.
Zdá se, že IO je hodně háklivý na nějaké úbytky ( které mohou způsobit
zpětnou vazbu )  a hodně pečlivý návrh PS je proto velmi  důležitý, byť se
někomu nemusí chladič uprostřed líbit.
Nakonec ta konstrukce to potvrzuje:
https://drmrehorst.blogspot.com/2018/10/lm3886-based-stereo-power-amplifier.html

..ale je mi jasné, že tou cestou jít nechcete.
A 100W výkonu pro domácí sestavu není vůbec moc. Pokud bude mít nějaký
kvalitní vinyl velkou dynamiku  tak pro kvalitní poslech je to rozumné
minimum.
Jak tu už bylo správně  zmíněno, například  při středním výkonu 10 W ( což
je pro nějaké málo citlivé byť jinak kvalitní reprosoustavy minimum )  může
být špička i hodně  za hranicí těch 100W.
Takže 2x100W je rozumné minimum i za cenu toho, že do šasí osadíte nějaký
nízkoprofilový 200-300W toroid.
Kdyby jste si chtěl udělat tohle:
http://www.pavouk.org/hw/leachamp/index.html#schema
tak vám k tomu rád věnuji 42V toroidy , mám ještě   4 kusy. A mám na to
připravené i pěkné rackové skříňky  ( foto v příloze )  , kdyby jste to
chtěl přeci jen stavět externě, také rád věnuji.
Stavěl jsem to někdy v roce 2012 ( jen osazoval desky a oživoval - skoro
nebylo co ) a mechanicky si to dal do toho  racku syn mého kamaráda jako
ročníkovou práci.
Pak se to ještě dělalo ve 3 verzích ( jeho kamarádi ) a já  pro další 2
verze mám součástky, a pro jednu verzi i desky -  čeká to na dostatek času.

Až to celé postavíte tak budete pak řešit zase jiné problémy - gramofon je
sice hezká věc , ale když něco budete poslouchat s větší úrovní, tak to
hezky začíná houkat. Gramofon je při velkých úrovních zvuku citlivý a jeho
chvění se samozřejmě přenáší
do přenosky...Takže nakonec dáte gramofon do jiné místnosti a budete si
říkat, proč ten zesilovač není zvlášť, alespoň kvůli hlasitosti.   :-)

Bez
virů. www.avast.com
<#m_-6271957215452560591_m_-433189565349769065_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 5. 11. 2019 v 21:11 odesílatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>