Proc tantalovy kondenzator v tretim tisicileti? (bylo RE: Polarita tantalu)

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Středa Květen 29 12:51:44 CEST 2019

Dne 29.05.2019 v 11:51 Jaroslav Meduna napsal(a):
> Je otázka, proc v dnesni době používat něco, jako tantalove kondenzátory, které jsou časovanou bombou pro design. V drtive vetsine ucelu je nahradila bud vicevrstva keramika (s radove lepsimy parametry) nebo hlinikove elyty (které dnes mají také jiné vlastnosti, nez před 50 lety).
>
> Takze se ptam, proc tantalovy kondenzator?

V tomto případě proto, že to autor doporučuje
https://guitar-gear.ru/wp-content/uploads/2016/05/reverb-Equinox.pdf .
S elektrolytem to po připojení napájení žere 200mA, asi někde něco kmitá
(přesnou příčinu jsem ještě nezjistil - nebyl čas). S tantalem jen
100mA, takže asi je v chybném stavu jen jeden PT2399. Při pomalém náběhu
napájení je spotřeba 40mA a všechno OK.
Pokračovat budu přidáváním kondů (ano, i keramik) a asi si konečně
přinesu z práce (můj) osciloskop a kouknu, co se tam vlastně děje.

L.