Proc tantalovy kondenzator v tretim tisicileti? (bylo RE: Polaritatantalu)

Středa Květen 29 14:24:31 CEST 2019

Jednou jsem o tom čet zajímavé povídání. Že tantaly, zejména SMD, si
vysloužily špatnou pověst neprávem. Odcházejí, protože je při pájení
přehřejete a tím jim zhoršíte parametry tak, že časem odejdou. Při
osazování desek polarizovaných drenáží, kde je to napájené z baterky a
každý uA navíc tam vadí, jsem dřív zapájel stranu SMD, pak jsem z druhé
strany připájel Cu pásovinu (jde tam 160A), pak jsem po našroubování
chladiče s předehřevem pájel řadu tranzistorů v TO220. V pár případech
jsem zaznamenal vyšší odběr z baterky a asi na dvou zařízení z cca 50
jsem po pár letech musel tantaly vyměnit. Od doby, co tohle vím, pájím
tantaly ručně až nakonec a zatím je to bez problémů.

Anděl