Proc tantalovy kondenzator v tretim tisicileti? (bylo RE: Polarita tantalu)

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Květen 29 14:49:53 CEST 2019

:)

Hlavne moc neolizuj ty zakaznicky brouky, nejsou ROHS.

Omlouvam se za konfrontacni ton. Pokud jde o DIY zarizeni, dojdou mi brzy argumenty a musim kapitulovat. Stejne, jako v pripade, kdy me jeden HiFista poprosil o sehnani jednoho "kvalitního", "tlusteho" koaxu na pripojeni reprobeden, aby mu dobře hraly vysky.

Pokud by jsi se toho nebal, vymen 7805 za toto a prestane ti to kmitat (a topit):

https://www.digikey.com/product-detail/en/recom-power/R-785.0-0.5/945-1037-ND/2256217

73!

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Ladislav Vaiz
Sent: Wednesday, May 29, 2019 12:52 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Proc tantalovy kondenzator v tretim tisicileti? (bylo RE: Polarita tantalu)

Dne 29.05.2019 v 11:51 Jaroslav Meduna napsal(a):
> Je otázka, proc v dnesni době používat něco, jako tantalove kondenzátory, které jsou časovanou bombou pro design. V drtive vetsine ucelu je nahradila bud vicevrstva keramika (s radove lepsimy parametry) nebo hlinikove elyty (které dnes mají také jiné vlastnosti, nez před 50 lety).
>
> Takze se ptam, proc tantalovy kondenzator?

V tomto případě proto, že to autor doporučuje https://guitar-gear.ru/wp-content/uploads/2016/05/reverb-Equinox.pdf .
S elektrolytem to po připojení napájení žere 200mA, asi někde něco kmitá (přesnou příčinu jsem ještě nezjistil - nebyl čas). S tantalem jen 100mA, takže asi je v chybném stavu jen jeden PT2399. Při pomalém náběhu napájení je spotřeba 40mA a všechno OK.
Pokračovat budu přidáváním kondů (ano, i keramik) a asi si konečně přinesu z práce (můj) osciloskop a kouknu, co se tam vlastně děje.

L.