[MECH:] Stolni mikrosoustruh

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Květen 21 10:54:13 CEST 2019

Strojní posuv Vám doporučuji, akorát ty menší čínské modely nemají příčný,
jen podélný a to ještě závitovou tyčí.
Ale i to stačí, akorát změna posuvu se dělá přehozením ozub. koleček a to
zdržuje.
Větší stolní kusy (do 0,5m točné délky) mají i nortonku no a na velkém
soustruhu jdou dělat i malé věci, opačně to nejde.
MN80 by pro Vás byla asi taky ideální, ale cena je astronomická.
Určitě bych soustruh nestavěl, leda by to byl CNC. to se snad finančně
nevyplatí.
Karel