[MECH:] Stolni mikrosoustruh

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Květen 21 12:18:23 CEST 2019

Já jsem trochu limitovaný rozměry - je fajn mít starej, tuhej soustruh, ale
už ne mít ho venku na dešti, protože se mi jinam nevejde :) Limitní jsou
rozměry zhruba na úrovná té Siege C2 (tedy cca 700mm, 40 kg), a to ještě za
cenu, že ho budu v mezidobí porůznu stěhovat, v té dilně se nemá jen
soustružit. Proto hledám něco extra malého - tedy nejen proto, ale je to
jeden ze závažných limitů.

Rozměrově i váhou by mi vyhovoval ten Siege C0 (Baby Lathe, Bernardo Hobby
140), podélný posuv se dá dokoupit. Jen naprosto netuším, jak je to s
použitelností - já bych si na tom chtěl fakt kudlit jenom malé věci, ale na
netu se dají najít informace značně protichůdné (na jedné straně docela dost
názorů, jakože super entry level pro modeláře, na druhé straně si tam někdo
stěžoval, že mu to vibrovalo u 50 mm Alu - už jen ten rozměr mi přiadá na
tuhle mašinku za hranou, on to nakonec upižlal, a ještě si stěžoval :) A co
jsem viděl na YT, některé pokusy dobré, některé špatné - možná je to o kusu,
možná je to o rukách, a ty moje si na soustruh v zapnutém stavu nikdy
nesahly.

Jo, ta MN80 by asi byla fajn kompromis, jenže na tu nemám a v dohledné době
ani nebudu mít prachy, i třicet je už za roh - a předpokládám, že víc kousků
k rekonstrukci po povodni se asi nenajde. Kdyby byla v rozsypu po povodni k
rekonstrukci za desítku, tak nepřemýšlím a startuju - a fakt by mi neležel v
několika krabicích ve skladu :)

Pavel Kutina