Re: Nákup 3D tiskárny

Milan B. milan na bastl.sk
Čtvrtek Květen 16 11:37:12 CEST 2019

Okrem nižšej teploty podložky (v porovnaní s tlačou na sklo) treba
mierne zväčšiť medzeru aby sa plast nepritláčal príliš silno (RIP 1ks).

Treba dávať pozor, aby tryska neryla v podložke - môže sa ľahko stať ak
sa rozladí vyrovnanie podložky alebo sa urobia bubliny.

Treba dávať pozor aby výtlačok zo zmršťujúceho sa materiálu neostal na
podložke dlho - ak nepovolí výtlačok, tak povolí lepidlo pod buildtakom
a urobia sa bubliny (RIP 1ks)

Pri čistení od zbytkov plastu nepoužívať rozpúšťadlá typu acetón (RIP
1ks), len mechanicky oškrabať

Pri odrachávaní výtlačku pomocou špachtle okrem popálenín riziko rezného
zranenia.

To je len pár skúseností a to je len pri 0,4mm tryske . S 0,2mm tryskou
som sa na buildtak zatiaľ neodvážil - páčiť špachtľou výtlačok, na
ktorom sa hrám so submilimetrovými detailami mi nepripadá vhodné, tu
ocením podložku z ktorej výtlačok odpadne sám.

Všetky podložky mám odnímateľné (teraz na 4mm zrkadle). Lepidlo zo skla
sa dá ľahko umyť, zatiaľ čo vymieňať poškodený buildtak... nové zrkadlo
aj so zábrusom stojí €2, takže vyhadzujem.

Ešte ma čaká testovanie pružnej magnetickej podložky... uvidíme.

-m-