Re: Nákup 3D tiskárny

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Květen 14 15:43:49 CEST 2019

Síce existujú solídne tlačiarne, ktoré tlačia "na povel" (námatkou
anglický CEL Robox alebo maďarský CraftBOT), avšak cenovo sa pohybujú v
jednotkách tisíc dolárov. Často sú ale viazané na nejaké proprietárne
riešenia (softvér, filament) alebo obmedzenia ako napevno definované
teploty...

Z otvorenejších a trochu lacnejších riešení je originál Průša i3, ale s
týmto rozpočtom nedáte ani stavebnicu.

A tým sa dostávame ... presne tam. Je ich neprehľadne veľa, ale majú
mnohé ústupky a nedostatky. Obľúbené sú Anet (ale akrylový rám) alebo
Creality (ale posuny riešené gumovými kolieskami jazdiacimi po Bosch
profiloch) ... a mnoho dalších

Z tohoto segmentu by som asi volil Wanhao Duplicator i3 Plus:
- robustná oceľové konštrukcia, štandardné CNC komponenty
- je predskladaná
- použiteľná s kdejakým softvérom
- komunitný alternatívny firmvér
- buildtak-style podložka, nie je problém nahradiť ju PEI alebo na ňu
capnúť sklo
- viac ako slušná kvalita tlače

Chýba jej automatický bed leveling (resp. automatické akceprovanie
krivej podložky), ale pri robustnej konštrukcii bude treba podložku
vyrovnávať zriedkavo.

Predáva sa za toľkoto:
https://www.ebay.com/itm/Wanhao-Duplicator-i3-Plus/253539695319
Recenzia (aj s históriu - veľa sa tam hovorí o chybách predošlých
verzií): https://www.youtube.com/watch?v=qoEApsA7pAk
Trochu dlhý a ukecaný unboxing a skladanie:
https://www.youtube.com/watch?v=zpoEFYjYBd0

Ajtak skončíte u toho Rebela... ten cenový strop nebude náhoda :)

-m-