Re: Nákup 3D tiskárny

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Úterý Květen 14 10:59:40 CEST 2019

Já mám Průšu (i3 MK2), dokonce dvojmo. Jednu v práci a protože s ní
nebyly výrazné problémy tak později stejnou doma. Funguje to (až tedy
na vyzývání boha Adheze před každým tiskem a při sundavání výtisku -
pomáhá obětovat (vypít na uklidnění) hrnek kafe, ale musí to být čistá
Arabica).

Bohužel všechny tiskárny které jsem viděl když jsem vybíral tu první,
jsou po mechanické stránce bastl nebo alespoň "experimentální".
Jedinou průmyslově vypadající, s paralelní kinematikou, která nestála
statisíce, odněkud z Rumunska, jsme nakonec nekoupili, protože
dodavatel měl velký skluz s termínen dodání. U Průši jsem přesto
nemusel mechanicky řešit vůbec nic, i když některé detaily vzbuzují ze
strojařského hlediska přinejmenším údiv. Jediný problém je ta adheze,
když nepřilne první vrstva tak je všechno v háji, když přilne moc tak
je problém se sejmutím výtisku. Ale to zjevně není problém konkrétního
výrobce, ale spíš nalezení vhodných postupů přípravy povrchu před
tiskem.

Aleš Procháska