Nákup 3D tiskárny

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Květen 14 08:48:22 CEST 2019

On Tue, 14 May 2019, Pavel Troller wrote:

> domácí použití. Tedy tisknout čas od času, ale když už, tak aby to bylo
> použitelné, tj. pokud možno přesné, reprodukovatelné, aby se před tiskem
> nemuselo hodinu obřadně tančit a po tisku vzdávat oběti 3D bohům :-).
> Cenu uvažujeme tak kolem 15 kKč. Samozřejmě s použitím obvyklého
> otevřeného software, aby to šlo ze všech rozumných OS.
>  Existuje nějaký favorit, kterého byste doporučili ? Nebo je toho moc a

Mam uz par let Rebel II od PZ. Ted je to ve stavu ze v podstate jen
tisknu (PLA,PET,malokdy ABS) a nic moc neresim. Na tiskarnu jsem pak
jeste poridil tiche budice a upravil ventilatory na hlave - pridal jsem
na druhou stranu jeste jeden chladici ventilator (to je podle mne
nedostatek techto konstrukci ze to fouka jen z jedne strany) a zamenil
ventilator hotendu za 40mm tichou verzi (vytiskl jsem si na to takovy
trychtyr a musel jsem mu zenerkou omezit otacky).

Co mne trochu stve je obtizna vymena trysky, takze vsechno tisknu 0.5
i kdyz nektere drobnejsi veci by byly lepsi s 0.4 . To asi maji vsechny
tyhle konstrukce spolecne, chtelo by to nejakou dvoutryskovou technologii
nebo snadno vymennou hlavu.

Jinak pocitejte s docela velkymi naklady na material, ono se to nezda
ale kdyz vyvijite neco noveho, tak obvykle az tak treti pokus je OK,
takze ta spotreba tam je. A ono je to docela chytlave - najednou je
spousta veci ktere by se daly udelat/vylepsit kdyz mate 3D tiskarnu.