8.5 miestny multimeter, technologie z pred 30 rokov

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Úterý Květen 7 21:34:18 CEST 2019

S presnymi meraniami, resp. s meraniami vo velkom dynamickom rozsahu
(povedzme jedna k milionu) som sa stretaval denne vo vsetkych doterajsich
(dvoch a pol) zamestnaniach. Zhodou okolnosti v tejto dobe riesim
charakterizaciu suciastky ktora vyzera na prvy pohlad banalne a bude sa dat
kupit za dolar patdesiat - ale na jej zmeranie tak, aby sa do datasheetu
dali napisat celkom nevinne cisla, sa vyuzije dynamicky rozsah a presnost 6
a pol miestneho multimetra.

Ja som si svoj 6 miestny voltmeter vyrobil preto, ze ma zaujimalo ako to
funguje. A kedze mam vo zvyku ucit sa praxou, nestaci mi precitat si
"integracny prevodnik: kondenzator, integrator, citac, hotovo". Pri jeho
realizacii sa ukazalo vela zradnych detailov, ktore vyzadovali dost studia
a experimentovania, no a po ceste som sa dozvedel nove veci. Vedlajsom
produktom je ze "vyhodne kupil" dva presne multimetre, aby som si vedel
overit co robim. Na bezne dielenske merania mi ale staci blby 3,5 miestny
DMM.

A napriklad doma ani v zamestnaniach nemam ani jeden presnejsi kmitoctovy
normal, nemam pre neho vyuzitie.
Sto ludi, sto chuti.

ut 7. 5. 2019 o 20:27 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napísal(a):