NAS help

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Květen 5 11:27:35 CEST 2019


Dobry den,
jak se zalohuje 22TB? ;-) (velikost mojeho vetsiho NASu) To si ma clovek 
zase poridit paskovou jednotku? :)

Obecne to povazuji dost za problem a neumim ho uspokojive resit, ted to 
mam takto:
1) Z pc zalohuji 100% veci na NAS, ktery je fyzicky pod stolem.
2) Z pc zalohuji fotky, skeny dokumentu a zdrojovy kod na NAS, ktery je 
u pribuznych - hluboce neduveruji 'cloudu'
3) Existuji veci, ktere jsou jen v jedne kopii na jednom volume v NASu - 
jsou to velke veci, ktere se teoreticky daji nekde najit na internetech, 
za vynalozeni nenulove namahy.

V kazdem pripade vsechno toto je reseno 'rucne', tj. neexistuje jeden 
zalohovaci system, ktery by umel udelat vzajemny management verzi tech 
souboru, vymysleni 'zalohovacich cilu', pocet kopii dat, jejich 
verzionovani, retenci apod. (Pro zalohovani pouzivam Macrium Reflect, 
pro kopie do cloudu Synology Drive).

PS: Minule scipnul HW synology, stacilo prehodit disky do novejsiho 4 
bay modelu a rovnou ten novy pochopil, ze to je ze starsiho modelu a 
provedl petiminutovy update sys partice a fungovalo to na prvni dobrou 
bez ztraty kyticky. Disky ve vsech NASech uz chciply postupne vsechny 
(vymenuju je hned pri prvnim naznaku problemu, kupuji vzdy od ruznych 
prodejcu z ruznych serii, RAID5).

J.

On 05.05.2019 10:51, Michal Grunt wrote:
>
> S jednim Zyxelem NAS (4 diskovy, mozna i 540) jsme také měli takove 
> divne problémy. Rozpadalo se pole (2 disky zrcadlo), po obnoveni pole 
> to chvilku vydrzelo, ale za nejaky cas se zase rozpadlo. Disky 
> v poradku v logu NASu nic, žádný problem. Vyřešila to az reklamace u 
> Apollo servisu. Sice tam taky žádný problem nenasli, ale vyměnili nam 
> to za jiny kus (novy) a od té doby je klid. Presto, ze je to NAS, 
> který clovek porizuje, aby na tom data vydržela tak od té doby na to 
> moc nespoléhám a i to je nutne zálohovat… (uz jenom z duvodu 
> sifrovacich viru). Něco podobného se nam stalo i se Synology. Je to 
> jenom HW a záloha je nutna i v těchto případech (treba na USB disk, 
> aby bylo v nouzi alespon neco). Pak muze clovek klidněji spat a mit 
> pocit, ze udělal maximum co v danych podmínkách slo.
>
> *Od: *AZe <mailto:aze at seznam.cz>
> *Odesláno:*neděle 5. května 2019 9:30
> *Komu: *HW-news <mailto:hw-list at list.hw.cz>
> *Předmět: *NAS help
>
> Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku 
> sítě nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.
>
> NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky 
> admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a 
> soubory, ale ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav 
> okna “Složka je prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové 
> rozhraní se objevila hláška “Pole RAID je v degradovaném stavu” s 
> doporučením provést jako Správce opravu.
>
> NAS je v režimu “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že 
> podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, 
> ale nic se nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.
>
> Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené 
> výkonnosti” bez nabídky opravy.
>
> Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3  “disk 
> rychlé zálohy”.
>
> Jaký postup zvolit? Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první 
> krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.
>
> Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly 
> do jiného stejného NASu?
>
> aze
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list at list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


-- 
Jindroush <jindroush at seznam.cz>

-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20190505/14a52910/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list