zahada spojeni RS485

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 29 23:41:08 CET 2019

[preposielam]

Dobry vecer,

ten simoreg moze mat dva typy chyb. Bud je pripaleny i/o modul alebo
je to chyba zariadenia v nejakom inom bloku. Zial toto nezistite inak,
len tym, ze sa pozriete do i/o karty, ake obvody tam su pouzite. Ja
som predpokladal nieco typu MAX485 ale moze tam byt aj nejaky iny typ
obvodu, ktory sa sprava inak. Druha moznost je pozriet sa do
servisneho manualu, mozno ten menic nerobi to co by mal robit. Tu ma
napada este taka otazka, v normalnom stave to fungovalo ako? Boli
urovne na zbernici ok?

A.

---

to sice vím, že ten simoreg je nìjakým zpùsobem vadný (blokuje linku),
jen se chci dopátrat, co je to za závadu. Vypadá to, že vadný budiè
linky /pøijímaè to nebude, protože jednak v té síti normálnì komunikuje
(by úrovnì ztahuje nìkam dolù), ale taky a to vyplývá z tìch obrázkù co
jsem tam dával. Pokud vysílá master, je to bez problémù a linka bìží
normálnì. Až když má odpovídat jiné zaøízení v té síti, zaène simoreg
úrovnì ztahovat do mínusu. Takže pokud jiné zaøízení zrovna vysílá
zápornou úroveò, místo -2 je tam -2,5V. Pokud kladnou, je tam jen +0,5V.
Po konci relace zase linku uvolní, což jsem ze zaèátku pøehlédl. Protože
novou relaci vždycky zaèíná master a linka je volná.
Mám podezøení, že se pøepsaly parametry pro spojení a že simoreg pøejde
do nìjakého ètyødrátového režimu RS422, pak nerozumí adrese (myslí si že
je na lince sám) a pokud nic nedìlá, drží linku v záporné úrovni.
Bohužel mìl jsem èas asi hodimu si s tím hrát a je to až na Moravì. Na
pøepsání parametrù by tam musel vyrazit kolega.

Andìl