zahada spojeni RS485

Sobota Březen 30 21:51:16 CET 2019

Však to jsem psal hned na začátku. Je to dost staré zařízení a je tam 2x
75176. Ale opravdu se jedná o to (viz průběhy v původním dotazu), že ten
simoreg obsadí linku a drží ji v záporné úrovni jen po dobu, kdy na té
síti jiné zařízení odpovídá. Pak ji zase uvolní. Ty simoregy tam jsou na
jedné síti dva a druhý se chová normálně, odpovídá jen když je tázán.
Viděl bych to buď na přepsané parametry pro spojení, nebo na chybu v
programu.

Ostatně ty úplně nejstarší simoregy cca 25 let staré skončily dva na
stejnou chybu. Měnili jsme
přenosovou rychlost z 9600 na 19200 Bd - takže jeden z parametrů
spojení. Parametry všeho možného (je jich cca 1000) jsou uložené v
nějaké už dávno nesehnatelné paralelní EEPROM. Po přepsání to sice
přenosovou rychlost změnilo, ale paměť hlásila chybu kontrolního součtu.
Po každém zapnutí se to muselo ručně odmáčknout a bylo to neúnosné -
skončilo to jejich výměnou. Ani servis s tím nic nevymyslel. Nevím,
jestli paměť EEPROM má takovou vlastnost, že když je v ní něco 20 let
tak nejde přepsat - spíš jsem měl podezření na nějaké kurvítko.
Anděl