Re: monitorovací zařízení a CLOUD - jak na to?

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Úterý Březen 19 12:50:07 CET 2019

Já bych jen trošku doplnil to, co psal Petr. Je třeba message broker
(třeba MQTT transport - Mosquitto, COAP transport, ...) dále je třeba
TSDB backend (databáze pro ukládání hodnot) a nějaký Dashboard frontend.
Celé tohle integrované je třeba Grafana - MQTT broker obsluhuje zprávy
z/do zařízení, Telegraf je pumpuje do DB a Grafanácký dashboard výsledky
prezentuje. Pokud netrváte na MQTT, tak třeba (již opuštěný) Phant měl
webové API a realizoval TSDB (dodnes mi běží a je škoda, že skončil). Co
se týče Dashboardu, tak tam je možné použít Freeboard.io. Poslepovat to
jde, ale musíte si sám napsat řízení přístupů pro uživatele...

Pavel Brychta