Re: Triak - Toroid - Led (místo žárovky) -> Ďáblíci?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Březen 17 11:56:11 CET 2019

Když se ptáte na ďáblíky, přidám zkušenost z praxe. Triac má různou
citlivost v různých kvadrantech pracovní oblasti. Tím je dáno, že kladná
a záporná půlvlna může mít různou amplitudu. Do odporové zátěže to
nevadí, ale indukční zátěž může být dost průšvih. Vytvoříte
stejnosměrnou složku, která přesytí jádro a pak odejde jak trafo, tak
triac. Ale netuším, jestli je to váš případ.

Mrazík