Triak - Toroid - Led (místo žárovky) -> Ďáblíci?

Jan Linhart hw na liny.cz
Neděle Březen 17 10:48:35 CET 2019

Přeji krásnou slunečnou neděli,

      vrtá mi hlavou jedna věc. Někdo předemnou vyrobil stmívač.
Zjednodušeně

by se dalo říci, že pvůdní 12V halogenky byly živené transformátorem,
který třeba

hodinu i déle dostával snížený výkon díky Triaku. Halogenky jsem
nahradil led

s kondenzátorem. Se stmíváním se snažím vyrovnat různým způsobem, nicméně

došlo k tomu, že vyhořel transformátor, který by měl být v současnosti
značně

předimenzovaný a vzal sebou i Triak. Je mi jasné, že na rozdíl od PŮVODNÍCH

žárovek, mají NOVÉ Ledky kapacitní charakter. Tedy Jakmile Triak sepne,

transformátor veškernou energii musí dodat prvním impulsem.

      Dotaz: Mohli transformátor spálit nějací ti ďáblíci?

Detaily: Cca 24x 10W halogen nahrazen 1W LED s PT4115. DIM uvedeného
čipu funguje

v lineárním režimu mizerně, zhruba 50 - 100 %. Proto zvažuji MCU, ale
vzhledem

k mrtvému transformátoru se chystám nechat navinout místo 12V nějakých
3,5V a veškerou

složitost u LED řešit obyčejným odporem. Samozřejmě u trafa nasázet pár
velkých

kondenzátorů. Triak BTB24. Bude to dlouhodobě funkční?

Děkuji za případné varování nebo zlepšovák.

Honza

PS regulátor:

http://www.liny.cz/20190317_101204.jpg

http://www.liny.cz/20190317_101140.jpg