Re: Triak - Toroid - Led (místo žárovky) -> Ďáblíci?

Jan Linhart hw na liny.cz
Neděle Březen 17 12:15:54 CET 2019

Sice nevím jak se měří Triak, ale porovnáním s nedotčeným to vypadá, že
přežil.

http://www.liny.cz/20190317_112608.jpg

Jestli Vám rozumím dobře, tak si kondenzátory vyzobávaly špičky pouze z
jedné polarity

a při opačné nikoliv. Pravdou je, že původní řešení s žárovkami mělo 2
okruhy a fungovalo

mnoho let. Žárovky postupně (po roce) odcházely a byly vyměňovány za
led. Používal se

pouze  1 okruh. U něho zhruba před půl rokem odešlo trafo. Tudíž jsem to
přepojil na

nepoužívané trafo z 2. ohruhu a to teď odešlo také. Proto mé podezření
na mizerné ďáblíky.

Jak moc musí být odběr z trafa symetrický, aby se nepřesycovalo? Původní
nezměnitelné

zapojení LED je 3x 8 LED. Mohu místo můstku použít jednoduché diody a
jednou polaritou

živit 8 LED a druhou 16 LED?

Děkuji za vyřešení záhady a potvrzení podezření.

Honza