Fwd: Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Čtvrtek Březen 14 07:33:58 CET 2019

Ano, zjednodušil jsem to příliš, nemám úplnou představu co je ještě do
konference zajímavé psát a co už jsou zbytečné detaily.

Problém byl relativně jednoduchý, jde o řízení plného třífázového
můstku (6 tranzistorů), včetně deadtime pomocí časovače TIM1. STM32F1
byl první procesor, kde to opravdu šlo použít. Jde o to, že u PWM musí
být zachovaná fáze a šířka pulzu i v okamžiku komutace, kdy se
"vyměňují" horní nebo spodní tranzistory. Hlavně tam nesmí docházet k
krátkodobému vypnutí celého můstku (při komutaci by se neměl generovat
deadtime).

Režim se stínováním registrů tento přechod nedělal úplně správně a
chvíli trvalo nalezení sekvence zápisu do registrů časovače, která
nevygenerovala nějakou drobnou anomálii. Tuším, že ke cti ST na rozdíl
od jiných výrobců co jsme zkoušeli správně držela fázi i šířku PWM
během přechodu. Jiné procesory té doby při komutaci resetovaly pwm
časovač, nebo naopak neuměly komutovat jinde než na vrcholu PWM aby si
to zjednodušili.

To asi pro ilustraci stačí, koho by zajímaly detaily můžeme klidně
pokračovat soukromě.