UPS CyberPower

AZe aze na seznam.cz
Neděle Červen 2 17:24:41 CEST 2019

Zdroj je jednochý off-line pseudosinus s 50Hz trafem na železném jádře. “Měnit” Ri baterie jsme zkoušel různými způsoby, nemá to vliv. Kuchnul jsem ho a zjistil že + baterie jde přímo, resp. přes dvě paralelně spojené pojistky 40A rovnou na trafo, a dva vývody z něj pak na kolektory dvojic tranzistorů či spíš na D mosfetů, a jejich spojené S opět přímo na mínus baterie. Není tam žádný element na snímání proudu. Něco ovšem může být na sekundární straně. Všimnul jsem si, že po odpojení sítě s připojenou 60W žárovkou tato krátce zvýší jas a zdroj vypne. Může tedy jít i o přetížení napěťové a poruchu zpětné vazby, protože to dělá i při provozu bez zátěže.
Našel jsem podobný tady https://www.tsbohemia.cz/cyberpower-brics-lcd-series-br700elcd_d247939.html?fulltextword=cyberpower
a vzhledem k ceně nové baterie a nového zdroje se nemá cenu s tím dál zabývat. Možná za dlouhých zimních večerů...Ten, který tu mám, je asi starší, o fous výkonnější verze.
Víceméně mne zajímalo, jak nabíjí baterii a jak se chová v klidu a jaký má v tomto stavu příkon. Baterie se nabila jen na 13,3V a příkon šel k nule, je tam malý spínaný zdroj. Nevím, co tomu řekne baterie po delší době, fakt je, že jsem napětí během nabíjení nesledoval. Kdysi tady na toto téma byla diskuze, měl jsem m.j. UPS APC 600VA s nechutně velkým trvalým příkonem přes 20W a přebíjenou baterií.
aze

From: Josef Zeman
Sent: Sunday, June 02, 2019 1:53 PM
To: HW-news
Subject: Re: UPS CyberPower

Zdravím.
Je možné, že to s baterkou souvisí. UPS mají ve zvyku měřit její vnitřní odpor a pokud je mimo toleranci, tak vyhlásí poruchu. Tuhle neznám. Je to online? Pokud je offline, tak zapne invertor až při výpadku. Pak by mohla být porucha i někde v silových obvodech nebo snímání proudu. I nečekaně tvrdá baterka jim nemusí udělat dobře.
Zeman