Re: malá klimatizace

AZe aze na seznam.cz
Pondělí Červenec 29 20:20:03 CEST 2019

Kdyby byly Peltierovy články tak úžasné, výrobci kompresorových chladiček by neměli co do úst...
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Monday, July 29, 2019 7:18 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: malá klimatizace

No nevím, ale viděl bych to spíš na toho peltiera. Pokud je pravda co je v datasheetu (nebo jsem to dobře pochopil), že při nulovém teplotním rozdílu je účinnost přenášeného tepla téměř 100% a při nulovém přenášeném teple to udělá rozdíl 70 st, pak při rozdílu 35 st.C bych byl s účinností někde na 50%. Dám na obě strany Al šíny a na ně pár chladičů od procesorů, větráky, na střechu další solární panel určený jen pro tohle. Čím bude víc svítit sluníčko, tím víc se mi to bude chladit. Zrovna nad špajzem mám vyvedené trubky od větrání, počítá se tam s rekuperačními výměníky. Není problém odbočit vzduch pro chlazení špajzu a hlavně mi tam nebude hučet kompresor. Podle výpočtu by mi mělo stačit 50-100W chladícího výkonu a to by jeden 250W solární panel s 3-4 peltiery 4x4 cm měl zvládlout.
Anděl