Re: Překlad programu Picaxe 08M2 do PIC 12F629

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Červenec 28 13:58:48 CEST 2019

No já jsem tohle vlákno založil právě kvůli těm štanglím co mám v dobré
víře je na ty moje hodně jednoduché projekty použít - *použít jinde*.

Ale udělám to přesně tak, koupím Picaxe a budu pokračovat v krasojízdě.

Třeba jsem  opravoval jeden starý "homemade" elektronkový zesilovač.
4xEL34,  majitel dal nové toroidní trafo, nové elyty do anody a byl tam
dodělaný časovač s 2x 555 a nějakou bižuterií okolo -
protože  to různě bouchalo do repráků a svítilo v elektronkách, a občas
vyrazilo jistič ( 600W toroid ) než se to nažhavilo a naběhlo. No a ta
deska s časováním nefungovala úplně dobře. Když fungovala , tak to někdy
zmateně  zacvakalo všema relátkama, taky nebyla možnost na desce jednoduše
nastavovat  časy.
Hrál jsem si s tím analogovým časovačem  na stole dost dlouho , dal nové
555 , vyměnil půlku věcí na destičce  ( elyty ) až mě to přestalo bavit. Ne
že bych to snad někdy možná  neumravnil, ale bylo mi líto toho času, co
tomu dávám.
  Tak jsem tam dal PICAXE. Nejprve se zapne síť do toroidu v sérii s
25OHM/100W odporem a  žhavení , následně předpětí + přemostění sériového
odporu v primáru   a poté anoda. A ještě je tam čidlo
teploty s dallas, když se to přehřívá ( někdo zapomene na skříňce noty) tak
to odhodí  anodu, pak předpětí a pak žhavení + síť.
Na takovéhle věci je to pro mě PICAXE ideální - nemusím nic umět, jen
napíšu 10 řádek přímo s časy a podmínku při čtení teploty.
Kdyby to tam někde šlehlo a náhodou to PICAXE odnesl, tak má majitel
takovou DIL zkratovací propojku místo PICAXE a může to v emergency režimu "
vše ON"  provozovat dál.
Funguje to. Jestli je to pořádně nedokážu ze svého úzkého
neprogramátorského pohledu konstatovat, ale je to jednoduché a funkční.
Bylo to i s deskou namalovanou lakovým fixem hotové za dvě hodiny, program
z toho za 5 minut a to myslím přeháním.

ne 28. 7. 2019 v 12:35 odesílatel David Obdrzalek <