Re: Překlad programu Picaxe 08M2 do PIC 12F629

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Červenec 28 13:20:28 CEST 2019

To právě nemáš dobrou představu. Nepředstavuj si to jako bootloader. Je
to interpret. Bootloader je tam také - slouží k nahrání toho bajtkódu.
Srovnání zhruba s restaurací:
Bootloader je číšník, který ti podá jídelní lístek, donese jídlo, skásne
tě. Interpret je kuchař, který ti uvaří to jídlo.

V picaxe jsou oba, je to plnohodnotná restaurace. Najíš se, zaplatíš
odejdeš.

Pokud není kuchař přítomen, není to už restaurace, ale obchod s
potravinami a obsluhou. To je třeba arduino. Nakoupíš potraviny, vezmeš
kuchařskou knihu a uvaříš si sám. Je to levnější, je to okořeněno podle
tvé chuti, ale je s tím víc práce.

Picaxe má ten interpret na hodně vysoké úrovni abstrakce. Nějaký
odpovídající just in time překladač do nativního kódu neexistuje. Je k
tomu mnoho důvodů. Je možné po nich pátrat a nebo se s tím smířit.

Používat basic pro programování není smrtelný hřích a nezatracuji lidi,
kteří to dělají. Na druhou stranu není relevantní očekávat, že program
napsaný v basicu bude mít podobné vlastnosti, jako program napsaný v
nějakém méně abstraktním jazyce, jako třeba C nebo makro-asm.

Však ne nadarmo se říká - bez C bychom měli jen BASI a PASAL.